κάποια νέα μορφή οργάνωσης που θα κινητοποιήσει οργανωμένα τις δημιουργικές δυνάμεις της κοινωνίας μας σε μια κοινή πορεία αντίστασης.
...
Κι ακόμη τίποτα...
Και μέχρι τότε, το ΚΚΕ, και το συγάλακτό του κόμμα, το ΛΑΟΣ,
θα έχουν την μόνη πρωτοβουλία κινήσεων στο πεδίο των αντιδράσεων.
Κι όμως, καθημερινά διαβάζω καταπληκτικά άρθρα, αποκαλυπτικές αναλύσεις, και ριζοσπαστικές αφηγήσεις...
στο twitter, και στο "you pay your crisis", από τον CiaoAnt1, και τον Greek Rider,
και φυσικά από τον TechiChan, εννίοτε και από τον Βαρουφάκη,
και από τον Β. Βιλιάρδο, ή από το Γ. Μηλιό,
και λίγο στην Ζ. Ζήκου και στο Δελαστίκ.
στο twitter, και στο "you pay your crisis", από τον CiaoAnt1, και τον Greek Rider,
και φυσικά από τον TechiChan, εννίοτε και από τον Βαρουφάκη,
και από τον Β. Βιλιάρδο, ή από το Γ. Μηλιό,
και λίγο στην Ζ. Ζήκου και στο Δελαστίκ.
Αν τώρα όλα αυτά μπορούσαν να δεθούν σε ένα ενιαίο "όχημα",
σαν μια "Κομμουνιστική Διεθνή" δηλαδή, αλλά σε εθνικό επίπεδο,
και με υπόβαθρο το internet,
τότε θα έβλεπα επιτέλους μια προοπτική που δεν περιέχει την ανάθεση και την διαμεσολάβηση,
δύο κοινωνικές πρακτικές που μας έφεραν εδώ που βρισκόμαστε σήμερα.
και με υπόβαθρο το internet,
τότε θα έβλεπα επιτέλους μια προοπτική που δεν περιέχει την ανάθεση και την διαμεσολάβηση,
δύο κοινωνικές πρακτικές που μας έφεραν εδώ που βρισκόμαστε σήμερα.
Αυτό περιμένω.
Μα κι αν δεν έρθει,
στο ΚΚΕ δεν υποτάσσομαι.
Δεν πείστηκα ποτέ πως για να απελευθερωθούμε, πρέπει να υποδουλωθούμε πρώτα.
ΣΤΗ ΔΙΚΤΑΤΟΡΊΑ ΤΟΥ ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΆΤΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΕΝΝΗΘΕΙ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΓΙΑ ΚΑΜΙΑ ΤΑΞΗ.
Όλο και πιο πολύ με της Χούντας τα κελεύσματα περί "γύψου" μου ακούγονται του ΚΚΕ τα κηρύγματα.
Ναι, δε λέω, να ενώσουμε τις φωνές μας,
αλλά για τι?
Θέλει πολύ προσοχή, ώστε η "θεραπεία" που θα ζητήσουμε να μην είναι χειρότερη από την αρρώστια.
αλλά για τι?
Θέλει πολύ προσοχή, ώστε η "θεραπεία" που θα ζητήσουμε να μην είναι χειρότερη από την αρρώστια.
Απ'οτι φαινεται δεν ξέρεις καν τι είναι η δικτατορία του προλεταριάτου !!!
ReplyDeleteΠρότεινε εσύ σοσιαλισμό χωρίς να ασκήσει ο λαος δικτατορία απέναντι στο Κεφαλαιο, και θα δεις πως σε λίγους μήνες θα σε έχουν ανατρέψει ξανά οι αστοί, όπως εχει συμβει αρκετές φορες στο παρελθόν !!!
Διοτι η δικτατορία του προλεταριάτου σημαίνει ουσιαστικά πως θα βάλεις επιτέλους τους αστους να δουλέψουν..... και να λαμβάνουν τον ίδιο μισθό με εσένα..... !
Το που διαφωνείς σε αυτό θα ήθελα να μου το παρουσιάσεις !
Ο πολιτικός όρος δικτατορία του προλεταριάτου στη μαρξιστική θεωρία αφορά τη μετεπαναστατική κατάληψη της κρατικής ισχύος από την εργατική τάξη προς όφελος όλη της κοινωνίας.
ReplyDeleteΩς σύστημα διακρίνεται για την απόλυτη επικράτηση των εργατών επί της αστικής τάξης σε όλους τους τομείς του βίου. Η δικτατορία του προλεταριάτου ονομάζεται διαφορετικά σοσιαλιστική δημοκρατία, λαοκρατια ή εργατική εξουσία.
Στο έργο του Καρλ Μαρξ και του Φρίντριχ Ένγκελς η δικτατορία του προλεταριάτου αποτελεί μία μεταβατική, κρατικιστική περίοδο μετά την αναμενόμενη σοσιαλιστική επανάσταση, κατά την οποία η εργατική τάξη σε συμμαχία με τους αγρότες εξουδετερώνει πολιτικά την αστική τάξη και αναλαμβάνει τη σταδιακή οικοδόμηση της κομμουνιστικής κοινωνίας, ώσπου να αυτοδιαλυθεί το κράτος και να καταργηθούν οι διακρίσεις σε κοινωνικές τάξεις.
Τι λες ?
Ο Μαρξ μετά την νεανική "μεταβατική" του ιδεολογική φάση του, χοντρικά μετά το Κομμουνιστικό Μανιφέστο του '48,
ReplyDeleteελάχιστα ξανα-ασχολήθηκε με το ιδεολόγημα της Δικτατορίας του Προλεταριάτου (ΔτΠ).
Περισσότερο τον ενδιέφερε το σχήμα της Διεθνούς,
και μέσω αυτού παρακολουθούσε και θεράπευε τα ανά τον κόσμο επαναστατικά σκιρτήματα.
Πολλά μάλιστα ξέρουμε για τις μετέπειτα ιδέες του από τη δημοσιογραφική κάλυψη της 2ης Κομμούνας του Παρισιού.
Το ιδεολόγημα της ΔτΠ αναβιώθηκε από το Λένιν ως σωτήριος λύση για τις κρίσιμες στιγμές που ζούσε η προεπαναστατική Ρωσία του 1900,
και έστησε πάνω του το Κόμμα Νέου Τύπου (ΚΝΤ), τους Μπολσεβίκους,
με τους οποίους τελικά πέτυχε το πραξικόπημα του Οκτώβρη του '17 ενάντια στην ερμαφρόδιτη κυβέρνηση που είχε προκύψει μετά τις πετυχημένες εξεγέρσεις του χειμώνα ενάντια στον Τσάρο,
αλλά *κυρίως* ενάντια στην βεντάλια των αριστερών και αναρχικών οργανώσεων που τότε ανθούσαν στην Αγ. Πετρούπολη.
Έτσι επιβλήθηκε η μια και μοναδική οργάνωση, οι μπολσεβίκοι, επάνω στις υπόλοιπες - οι αστοί πραγματικά τότε είχαν ελάχιστη δύναμη.
Οργανώσεις που αναμφισβήτητα είχαν λιγότερο ή περισσότερο(!) απελευθερωτικές, λαοκρατικές, επαναστατικές και σοσιαλιστικές ιδέες για την κοινωνία.
Πιστεύεις πως οι Μπολσεβίκοι ητάν οι *μόνοι* Πραγματικοί Κομμουνιστές(R)?
Το πόσο όμως πραγματικά απελευθερωτική ιδεολογία είχαν οι Μπολσεβίκοι το παρουσιάζει καλύτερα ο Μάικλ Άλμπερτ αφηγούμενος το εξής υποθετικό σχήμα:
Αν κάποιος το '35
(~15 χρόνια μετά την Ρωσική επανάσταση)
μπορούσε να επισκεφθεί 2 τυπικά εργοστάσια,
* ένα αμερικανικό-φορντικό
* και ένα Ρωσικό,
χωρίς όμως να καταλαβαίνει τη γλώσσα που μιλάν οι εργάτες,
θα δυσκολευόταν πολύ να καταλάβει ποιο είναι ποιο,
αφού και στα 2 υπήρχαν διευθυντές και διευθυνόμενοι, εργοδηγοί και υποτακτικοί.
Τα αποτελέσματα λοιπόν εκείνης της επανάστασης, πέρα από το οικονομικό, της σχεδιοποιημένης δηλαδή οικονομίας,
ελάχιστα βοήθησαν στη αυτοδιάθεση και στην αυτονόμηση των κονωνιών.
Εκεί λοιπόν εδράζω την διαφωνία μου με το ιδεολόγημα της ΔτΠ:
Συντηρεί και επιβεβαιώνει την ιδέα της διαμεσολάβισης στο φαντασιακό μας.
Δεν βρίσκω τελικά καμία χρησιμότητα σε μια ιδεολογία που, σχηματικά, μας προτείνει να ανταλλάξουμε τον σημερινό αφέντη της Αγοράς με τον Αφέντη της Ιστορικής Αναγκαιοτητας ή του Προλεταριάτου
(εννοούμενο αυτό ως μία αφαιρετική και υπερβατική κοινωνική οντότητα).
Δηλαδή η ΔτΠ είναι μια ακόμη θεολογία,
μια ακόμη Ιδεολογία της Λύτρωσης.
Και για αυτό εξάλλου οι διαμάχες γύρω από αυτή, σαν και αυτή εδώ που ξεκινάμε τώρα,
έχουν την τάση να καταλήγουν σε δογματισμούς.
Τις αντιρρήσεις μου τις συνοψίζω και στο εξής:
Τίποτα δεν εγγυάται πως η ΔτΠ θα είναι όντως ένα μεταβατικό στάδιο πριν τον Κομμουνισμό,
τίποτα(!),
ακόμα και από τις ιδεολογικές του βάσεις, από την σύλληψή του ως εργαλείου κοινωνικού και ιστορικού μετασχηματισμού.
(δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα με την ανωνυμία σου, γενικώς και ειδικώς,
αλλά νομίζω θα βόλευε αν επέλεγες ένα ψευδώνυμο για την διάρκεια αυτής της διαδικτυακής συζήτησης, ώστε να γνωρίζω σε ποιον απαντώ κάθε φορά.)
> [...]
ReplyDelete> ώσπου να αυτοδιαλυθεί το κράτος
> και να καταργηθούν οι διακρίσεις
> σε κοινωνικές τάξεις.
Και πως να «αυτοδιαλυθέι το κράτος» ??
Αφού οι αποφάσεις της εργατικής ηγεσίας οδηγούν αναπόφευκτα σε ενίσχυση του ρόλου του Κράτους?
Όπως λέει και RMS,
δεν μπορεί να βαδίζουμε συνεχώς Βόρεια, και να ελπίζουμε πως "κάπως" τελικά θα βρεθούμε Ανατολικά.
Αφού βαδίζεις Βόρεια, θα φτάσεις κάπου κοντά στο Βόρειο Πόλο(=Ισχυρό Κράτος).
Δεν είναι τυχαίο δηλαδή που η ΣΕ πέθανε μέσα σε ένα παροξυσμό γραφειοκρατίας.
χαίρομαι που επιζητείς τη λύση
ReplyDeleteκαθώς προσπαθώ να σκέφτομαι ρεαλιστικά, δεν βλέπω λύση
δες και το μεγάλο ποστ περί επιστολής Παπακωνσταντίνου στο βλόγι μου όπου προσπαθώ να γράψω ότι λυσεις κυκλοφορούν (έχω κρατήσει και μερικές που θέλουν λίγο περισσότερη σκέψη) και ακόμα δεν έχω καταλήξει σε κάτι χειροπιαστό
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΥΓΕΙΑ.....ΚΟΥΡΑΣΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΤΑΡΤΕΣ ΤΗΣ ΠΟΡΔΗΣ ΠΟΥ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΛΕΙΝΑΝΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΞΥΠΝΗΣΑΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ........
ReplyDelete@livemark: Μη σου διαφεύγει όμως πως επιθυμώ μια αναρχική(δίχως άρχοντες) και σοσιαλιστική κοινωνία,
ReplyDeleteκομμουνιστική ως προς τα μέσα παραγωγής,
αλλά και να προετοιμάζει το έδαφος ώστε οι επόμενες γενιές να μπορούν να είναι, ναι, κομμουνιστική σε όλα (πχ ερωτικοί δεσμοί).
Εμείς είμαστε αρκετά γέροι για να αλλάξουμε συνήθειες πλέον...